Visa ett inlägg
Oläst 2014-05-01, 14:31 #1
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Standard Har jag rätt eller fel? Fast i ett fruktlöst samarbete....

Först lite bakgrund.

I november 2009 upptäcker jag chatroulette.com genom att jag ser en tråd på Flashback om det. Kollar på skoj om .se adressen är ledig vilket den var och snabbt registrerar denna.

Gör inget med domänen men ser att det är en hel del trafik till den tillfälliga sidan jag har uppe. Upptäcker då att några norrmän driver chatroulette.no och frågar dom om ett samarbete, copy-paste av deras site till min med översättning till svenska. Till slut går jag med på ett samarbete som går ut på att dom sköter "allt" och jag får 25% av vinsten. (dom är 3 personer, så 25% var, kan i efterhand tyckas vara idiotiskt att ge bort så mycket men bespara mig det, gjort är gjort, dock har jag 50% av rösterna)

Man "lovar" att jag ska tjäna 15000:-/mån på detta. Detta genom Google annonser samt medlemsavgifter till "Kontroll"(typ vip tjänst).

Samarbetet inleds med att man upptäcker att dras kodare är en slö fan som aldrig får nåt gjort. "Kontroll" funktionen blir 1 år försenad och därmed uteblivna inkomster för mig. Men Google annonserna drar in bra, ca 40 000 per månad, så jag får ut ca 10 000, så jag är ändå nöjd.

Men sedan händer det givna, Google "bannar" oss och Adsense inkomsterna försvinner.

Jag lyckas sälja lite annonser åt adult hållet, men vi når ju aldrig i närheten av nuvarande inkomster. Sedan kommer WyWallet o förstår inkomsterna på "Kontroll" samt att vi även blir fällda av ER för bristfällig information.

Norrmännen tror sedan att vi kan få tillbaka Google annonserna genom att göra siten ren. Jag håller inte med då jag anser att Chatroulette är och förblir en tjänst där det alltid kommer att förekomma naket vare sig du vill eller inte(och jag har inga moraliska problem med det så länge inte underåriga är inblandade).

Jag börjar känna att jag inte får ut det jag nånstans budgeterat med när jag gav bort 75% av domänen. Det ramlar bara in nån tusenlapp då och då från ett white-label-datingsite som vi satt upp.

Eftersom våran kodare aldrig får nånting gjort så föreslår jag att vi borde ta in en ytterligare partner i samarbetet och sedan splitta allt 20% var, dvs att jag får även 20% i den norska sidan. Detta såg jag lite som en kompensation för de uteblivna inkomsterna. Denna deal tog man dock tillbaka då dom tycker att jag tackade nej till detta då jag satte mig emot obligatisk login.

Men samtidigt som vi gör detta startar en konflikt.

Jag är helt övertygad om att man bör ha en lösning som innefattar att våra besökare kan välja om dom vill möta påklädd eller naken publik. Naket är en del av "charmen" med chatroulette. Och återigen, jag har inga moraliska problem med att kvinnor och män sitter och ser på varann nakna, eller män o män, knvinnor o kvinnor för den delen. Ska man hålla på med en sån här tjänst så får man stå ut med detta.

Men här skiljer ju vi oss åt. Har nu i efterhand förstått att norrmän är ett helylle kristet folk till stor del med hög moral gällande porr o nakenhet. Tabu i Norge.

Dom tycker och tror att man ska införa obligatorisk login och att vi på så sätt återigen ska tjäna en massa pengar på Google annonser.

Jag tror dom har fel.

1. Obligatisk login dödar sakta men säkert siten.
2. Google skulle ändå inte godkänna oss, naken kan ju förekomma även med Facebook login. Folk kan ju skapa fake konton etc.
3. Har fått uppfattningen att Google inte gillar chat-siter för huvudtaget, med eller utan cam. Kan någon rätta mig här?

Att hålla på med siter som chatroulette och samtidigt ha moraliska problem med porr tycker jag är att vara lite kolsupare. Som att köpa aktier i Private men ogilla det dom gör.

Skulle folk vilja chatta "seriöst" med kamera finns ju facebook, skype mm.

Så nu är vi i nåt slags dödläge där jag har en site som har 18 000 besökare om dan, och tjänar i stort sätt 0:- på det.

Dom införde obligatisk login på den norska sidan och det här hände med trafiken: http://i61.tinypic.com/149bmkm.png

Visst, deras intäkter för "Kontroll" ökade (alternativ till facebook login), men det tror jag är temporärt, och
med denna trafik kommer man ju inte nå några högre intäkter från Google om man nu mot förmodan får tillbaka dom annonserna?

trafiken på den svenska sidan: http://i59.tinypic.com/15wm4va.png

Deras tolkning av denna statistik är att vi kanabaliserar på oss själva och inte är mycket att höja ögonbrynen för. Jag vill påstå att detta är ett bevis på att dom hade fel. .se och .no hade ju kunnat varit 2 olika ägare, då är ju deras ide fortfarande fel, obligatisk login passar inte en site om CR.

Jag känner mig både frustrerad, lurad, inmålad i ett hörn. Skulle vilja komma ur detta och få min domän tillbaka och köra så som jag vill, dvs adult-style, med adult annonser.

Har föreslagit att vi ska "glömma allt som varit och se framåt" och föreslagit ett möte. Då fick jag till svar att det var poänglöst så länge jag inte tycker som dom..

Vad säger WN panelen om mitt öde? Vad borde jag göra med detta?

Senast redigerad av chatroulette den 2014-05-01 klockan 14:35
chatroulette är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat