Visa ett inlägg
Oläst 2014-04-23, 12:54 #3
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Ingår man i avtal på 10 dagar så ska det vara 10 dagar.

Det du kan göra är att skicka en påminnelse med påminnelseavgift för de har ju "glömt att betala i tid". Men om det händer gång på gång, och du klarar dig utan denna kund, så hade jag slutat ta emot uppdrag från kunden.

Citat:
på mitt gamla jobb var det så att vi hade en ekonom som kom in i slutet på varje månad för att betala av alla räkningar/fakturor. Eftersom de hade bara råd med att ha ekonomen 1 dag i månaden.
Detta gjorde att fakturor med betalningsvillkor 30 dagar eller mindre betaldes inte ut förens slutet av månaden.
även om det tillkom dröjsmålsränta, så var det billigare än att in ekonomen en dag extra.

Jag gissar på att det är små företag du fakturerar?
Jag sköter ekonomin åt mindre företag och vi betalar alla fakturor när de kommer in, eller innan förfallodatumet (oftast iaf). Sedan ger vi alla fakturor och papper till en revisor i slutet på varje månad, så får de sköta den biten.

Senast redigerad av Kimppa den 2014-04-23 klockan 12:56 Anledning: svara på naak
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat