Visa ett inlägg
Oläst 2014-04-17, 14:05 #74
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Viking Visa inlägg
Ok. gotcha. Fast även demot av ett sådant system kanske bör ha lite mer användarvänlighet i sig. Kanske lätt annars att skrämma bort de som liksom söker både och, alltså i sin research att hitta ett CMS för sin / sina kunder.

Drupal är inte min cup of tea. Ev. att 8:an kan bli bättre om de inte behåller något alls från tidigare versioner.

Det som jag kanske fått fram, är att jag personligen inte just nu tycker det finns något bra alternativt CMS till EPI som jag ur användarvänlighetsperspektiv finner väldigt bra. Önskar det fanns ett PHP-baserat sådant med samma upplägg, och med en open source plattform i grunden.
Det ligger i projektets natur att inte ha något bloated (aka användarvänligt) admin-system som standard. Det finns gott om bundles som förändrar detta, och desto mer i antågande eftersom systemet är nytt. Du ska helt enkelt skapa ett CMS med ett CMF ... Det verkar mer och mer som om du är ute efter ett färdigt CMS och då kan du gott glömma symfony cmf och för den delen allt som är värt att kallas CMF.

Drupal 8 är ett rejält lyft från tidigare. Både tekniskt och användarmässigt. Däremot har jag inte aktivt använt det sedan länge så vet inte om det räcker hela vägen.

Något annat som kan vara värt en titt är Typo3, aldrig själv använt det men hört bra om det (från utvecklare förvisso).
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat