Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand
Åsa Romson som ju (tillsammans med Fridolin) är partiets viktigaste talespersoner sa:
SR rubriksatte artikeln utifrån detta och om deras tolkning kan anses som korrekt, eller en övertolkning, kan förstås diskuteras.
|
Ja både rubriksatte och berättade att det var deras förslag i reportaget/intervjun. Medans Åsa Romson pratade om att man ska kunna kontakta någon ansvarig för att ta bort inlägg. Jag har svårt att tolka det som annat än främst syftande på blogg-hosten (de allra flesta bloggar ligger ju på sådana, även om det inte gäller WN). Nu kan jag ju förstå att gemene man på SR.se inte gör den kopplingen utan tolkar det precis som SR själva ... men här hade jag ändå förväntat mig annat.
Google skulle inte heller bestå idag om de inte lät både länders styren och upphovsrätts-organisationer begära bort innehåll.
Internet behöver mer (internationell) lagstiftning i min mening. Jag ser det som en av de största utmaningarna i dagens samhälle. Hur vi undviker laglöshet men ändå behåller frihet på området. Risken för brottslingar på nätet är ju idag försvinnande liten ... oavsett om det gäller DDOS eller mordhot. Samtidigt kan man se en mängd länder som kapprustar i "vapen" för internationellt krig via internet (de första striderna har ju ägt rum sedan länge). Om man inte börjar försöka vara kreativ i begränsningar som påverkar friheten så lite som möjligt blir nog grova brott och krig vardag om inte alltför länge.