Visa ett inlägg
Oläst 2014-04-07, 08:48 #7
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Jag brukar inte vara oense med Westman, men jag har inte sett några nackdelar med avvecklingen av apoteksmonopolet. Som förälder med sjukt barn har jag behövt åka över halva länet bara för att få tag i alvedon mitt i natten till ett barn med hög feber. Idag finns det på närmaste bensinmack.

Fram till 22 finns det öppna apotek förhållandevis nära jämfört med när ett enda apotek i Stockholm fanns att tillgå sena kvällar.
Alvedon på bensinmack har faktiskt inget med avvecklingen av Apotekets monopol på receptbelagda preparat. Det var ett separat beslut.

Jag har dålig koll på Stockholm och vet inte när apoteken stängde förut men i Västerås var det flera som hade öppet till 20.00 på vardagar och i Uppsala 21:00 (förutom jourapoteken). Precis som med andra affärer så anpassade sig faktiskt Apoteket till andra öppettider om än bland de sista.
Öppettiderna i storstäder har blivit bättre men att få tag i t.ex. speciell migränmedicin är numera ett hästjobb jämfört med förut. Likaså om man behöver speciell antibiotika.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat