Nykomling
|
|
Reg.datum: Dec 2012
|
|
Nykomling
Reg.datum: Dec 2012
|
Hej igen.. nu har jag blockerat ukraina ett tag och usa och har samma missvisande statistik på google. Jäkligt konstigt.. Andra sajter jag kör, där stämmer google analytics med samma "statistikcomponent joomla" som jag kör på sajten ifråga.. Fasen va märkligt. Känns som det är lurendrejeri med adsense helt plötsligt.. Har sett samma förändringar förr på vissa sajter, men inte lagt större vikt vid detta, men vad känar google på att småmygla med såna småpengar!? det rör ju sig inte om många tusen.. Men med många bäckar små så blir det ju pengar förstår man.. Men jag har Pysslat med affiliates i ca 20år och min erfarenhet säger att 1/100 trycker på en annons även på bizarrt dåliga sajter. Men på min 6år etablerade sajt med idag hitills 116 unika seriösa besök inom sin nisch med botar ignorerade indexerar google analytics som 6 unika besök från sverige som går att härleda någonstans.. Skummt som fan. Dessutom har jag fått extremt med utlands traffik fast jag inte lagt upp sidan på några utländska sidor samt en helvetes massa ssh attacker från bla. annat kina.. Usch.. Någon med något förslag på vad i hela friden som kan va fel? Kan det va någon som kör "Bad SEO" eller vad tror ni?
|