Citat:
Ursprungligen postat av leonard
Jag brukar försöka sätta mig in i läsarens perspektiv. D.v.s. om jag besökte en sida i jakt på en viss fråga, problem eller ämne - hur skulle artikeln/innehållet tilltala mig? Är det ett naturligt läsflöde, och fångar den intresset för vidare läsning? D.v.s. är det faktiskt en text av värde, eller raltar man bara självklara saker och ordbajsar?
Ofta behöver inte texter vara utformade likt en expertkrönika i DN. Hur många gånger har man egentligen inte suttit på diverse forum och blivit imponerad av något detaljerat eller läsvärt inlägg? De flesta bra texter som blir virala eller delade/länkade till är inte skrivna av författare/utbildade skribenter enligt min erfarenhet. Det är texter av vanliga människor - för vanliga människor. Har man det i hänsyn brukar det oftast gå bra (tycker jag).
|
Håller med dig att "Det är texter av vanliga människor - för vanliga människor." Men på en företagshemsida där man blir mycket mer kritiskt granskad och ska representera ett företag. Kanske förtroendet får sig en törn och man anses inte seriös om det inte håller en viss nivå.