Visa ett inlägg
Oläst 2014-03-31, 00:19 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av erebos Visa inlägg
Personligen tycker jag att det är helt sjukt att utvisa personer som inte drar sej för att begå våldtäkter till länder där tjejer som blir våldtagna inte har någon som helst möjlighet att varken anmäla eller få hjälp av samhället!
Begår invandrare våldtäkt ska dom låsas in och vårdas i Sverige.
Dessutom ska det vara betydligt hårdare fängelsestraff för våldtäktsbrott!
Det borde vara jämställt med mord!
Känner några tjejer som blivit våldtagna och dom har kraftiga men för resten av livet!
Man brukar i normalfallet döma personerna till ett fängelsestraff och därefter utvisning så de slipper inte undan straff bara för att de blir utvisade. Att jämställa våldtäkt med mord är dock en väldigt dålig idé, man måste ha en rimlig straffskala och det är inte rimligt att ett mord ges samma straffsats som en våldtäkt. Där resonerar du utifrån ett närståendeperspektiv och det är just så rättsväsendet inte ska fungera. Jag hade själv säkert velat ha ihjäl en person som utsatte någon närstående för ett mycket grovt brott men jag anser trots detta att dödsstraff är oacceptabelt. Däremot måste samhället ha möjlighet till åtminstone livstids bevakning i extrema fall som t.ex. Breivik där det inte går att släppa personen helt fri igen.

Senast redigerad av tartareandesire den 2014-03-31 klockan 00:32
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat