Visa ett inlägg
Oläst 2014-03-26, 21:18 #1
mavraj mavraj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 71
mavraj mavraj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 71
Under 2012 sålde RTR Mobile AB (leverantör av skalen) skal för totalt 1 485 000 kr. Eftersom de endast säljer dessa via Hemmakväll och en butik i Kungsbacka kan vi leka med tanken för att Hemmakväll står för 85% av försäljningen, dvs totalt 1 262 000 kr/år. Eftersom 14,4% av Sveriges befolkning bor i Stockholm (1,375 miljoner / 9,517 miljoner människor) så antar vi att Hemmakvällbutikerna i Stockholm står för 181 728 kr av skal-försäljningen. Enligt Hemmakväll så har Stockholm tätord 4st butiker vilket medför att varje butik säljer skal till ett värde av 45 432 kr/år. Om vi antar att ett skal kostar 149 kr så säljer alltså varje butik ca 305 skal/år, eller ca 0,84 st/skal om dagen.
mavraj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat