Visa ett inlägg
Oläst 2014-03-24, 18:30 #16
kodochredbull kodochredbull är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2013
kodochredbull kodochredbull är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2013
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är alltid lika underhållande att se hur många av det manliga könet som provoceras av att man lyfter fram kvinnor på det allra minsta vis Det säger väl i så fall mer om dessa män än feminismen eller journalistiken i sig och det om något är väl ett tecken på att feminismen tyvärr fortfarande behövs.

Jag tror du missuppfattar orsaken till varför jag och flera andra tycker det är provocerande. Jag gillar helt enkelt inte att man försöker säga att könet inte har något att göra med ens möjlighet till prestation, att det ska vara jämställt och sedan handla som att det vore precis tvärtom.

Man kan inte bekämpa sexism med sexism, det kommer bara bli fler och fler som blir hatiska mot dubbelmoralen och sedan kommer det få en omvänd effekt av vad man önskar sig. Jag är redan rädd att samhällets dubbelmoral i frågan har påverkat mig så mycket att jag har svårt att se saker ur ett jämställt perspektiv ibland. Men oftast går det alldeles utmärkt, även fast samhället & feminister signalerar att sexism är något man ska syssla med!

Senast redigerad av kodochredbull den 2014-03-24 klockan 18:45
kodochredbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat