Citat:
Ursprungligen postat av kodochredbull
Nu kan jag ju inte av skäl jag skrivit om innan hänvisa till artiklar som påvisar det jag menar. Men det jag menar är kort och gott att de skriver väldigt mycket om kvinnor i IT, ofta flera artiklar på en vecka.
|
Vad är problemet med att de skriver om kvinnor? Hur ser fördelningen ut jämte antalet gånger de skriver om män? Fast om du nu inte kan/vill läsa på IDG, hur vet du att det är så?
Citat:
Med det menar jag inte att de profilerar kvinnor i olika artiklar för att de faktiskt har åstadkommit något, utan att de specifikt skriver om kvinnor i IT-sammanhang.
|
Jag ser inte något problem med det. De gör väl exakt samma med män?
Citat:
Exempelvis kan vara hur dåligt kvinnor blir behandlade, vem som är årets kvinna inom IT osv.
|
Är inte det något som är viktigt att belysa? Det är trots allt ett arbetsmiljöproblem.
Citat:
Det hela i sig är en skrattretande ironi eftersom det om något underbygger förtroendet för kvinnor inom IT.
|
På vilket sätt?
Citat:
Jag tycker det är jobbigt då jag hatar feminismen att behöva utsättas för dessa politiska åsikter i en tidning som egentligen ska handla om något annat.
|
Du hatar att män och kvinnor ska ha lika rättigheter? Lika lön för lika jobb (och kompetens)?
Citat:
Testa att skriva "feminist" i deras kommentarsystem så får du se själv. Kommentaren kommer att bli censurerad tills vidare för att kontrolleras så att den inte bryter mot deras standarder.
|
Jag försöker i de flesta fall undvika kommentarfältet eftersom det vanligtvis är fullt med allmänt hat och skitsnack.