Visa ett inlägg
Oläst 2014-02-28, 18:58 #18
TomasAxelsson TomasAxelsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 49
TomasAxelsson TomasAxelsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 49
Hej tec, två själar samma tanke!
Jag hade redan tipsat tidigare i tråden om att vid mindre skala så var det billigare att gå vägen med olika webbhotell, precis som dig. Därför trodde jag att du generellt menade att SEO-hosting var för dyrt, ledsen för missförståndet!

Man kan förstås även på SEO-hosting köra ett par siter på IP, kör man tre siter per IP så kommer man ner på 100 kr per site/ip och år, vilket gör det rejält prisvärt vid lite större skala mao.

Trevlig helg!

Citat:
Om det rör sig enbart om 10-20 domäner så kanske du kan köra mellan tre och fem domäner på samma IP.

Jag antar att siterna i sig är enkla och inte har så mycket trafik, så du kan köra shared hosting. Kolla runt det finns många billiga webbhotell du kan få en kostnad på mellan 150-250 kr per år och domän.
Citat:
Ursprungligen postat av tec Visa inlägg
Nu handlade det ju om 10-20 siter.

Dock så är 300kr för en site och ett ip per år orimligt redan det - i min värld.

Jag håller fast vid att om du nödvändigtvis vill ha unika IPn så är det mest lönsamt att sprida på flera hotell. För det är egentligen mest vad det handlar om, "vill".

Du kommer varken att märka till eller från seo-mässigt om du hostar 10-20 sajter på samma ip.

Jag kan tänka mig att det handlar om "set-and-forget"-siter så att logga in i ett webbhotell en gång är inte speciellt tidskrävande. Vi kan väl rimligen anta att någon form av cms kommer att användas. Då spelar det verkligen ingen roll om sidorna hostas från samma server eller ej.

1 250*12 = 15 000kr

15 000*1,25 = 18 750kr inkl. moms. per år

Citat TS. "jag idag inte drar in 1250kr exkl. moms per år på mina sajter"

Siffrorna får helt enkelt tala för sig själva.
TomasAxelsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat