Visa ett inlägg
Oläst 2014-02-28, 10:53 #26
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av oskarh Visa inlägg
Betalningsmodellen är felkonstruerad. I mitt fall då? Jag har ingen tv eller radio och kollar aldrig på någon av play-kanalerna. Svensk TV suger helt enkelt. Radio med. Jag kan helt ärligt säga att jag aldrig utnyttjar public service längre. Mitt problem är dock att både dator och smartphone är avgiftsbelagda numer, men jag behöver dessa för att kunna jobba, inte sitta och kolla på tv-program, det tjänar jag inga pengar på.

Det är bra att det inte ligger på skatten, men i dagens läge är det i princip tvång att betala om du inte lever på stenåldern utan dator och mobil, men vem gör det?! Jag har inte alls något dåligt samvete för att jag inte betalar för jag vet att jag inte nyttjar public service alls trots att jag har avgiftsbelagda enheter.
Och jag vill inte betala skatt som går till sjukvårdskostnader för folk som röker. Men nu är reglerna som dom är och då får man vara så snäll att betala.

Det finns ganska mycket som man inte utnyttjar men så man betalar för, varför skulle du tv-avgiften vara valbar?
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat