Tack för all feedback!
@Anders Larsson: Kul att höra! Det är bara att höra av dig om du har några frågor.
@jayzee: Utomordentlig idé! Ska absolut ta och kolla in möjligheten att göra det. En väldigt intressant affärsmöjlighet.
@najk: Det går att förhandsvisa utskicket via API:et. Om du skickar med 'testmode' som parameter kommer inte API:et att skicka något brev, men allt annat är detsamma. Dvs att du kommer att få en liknande JSON response:
Kod:
{
"status":true,
"testmode":true,
"letterID":"6066cfc5818b4d5cab89acee96314064",
"preview": {
"letter":"https://duwa.s3.amazonaws.com/6066cfc5818b4d5cab89acee96314064.pdf"
},
"pages":1,
"cost":9,
"delivery":"today"
}
Du använder alltså
variabeln för att förhandsgranska att utskicket ser korrekt ut. När du väl vet att utskicket ser korrekt ut, kan du ta bort 'testmode' parametern.
@marcuslind:
Bra tips för att fixa fågeln!
Jag uppskattar din konstruktiva feedback, och jag borde klargöra mer på hemsidan exempel på anledningar att skicka utskick. Min grundtanke med DUWA.io var att skapa ett API som förenklar brevutskick. Vilken typ av utskick folk sedan skickar är helt upp till de.
Några konkreta exempel som jag däremot kan tänka på: reklamutskick, lönebesked, fakturor, offerter, avtal, nyhetsbrev och att skicka verifieringskoder.
Reklamutskick kanske inte känns så relevant 2014, men 2012 spenderades
3,8 miljarder på direktreklam, så även om det kan vara en drastiskt minskning nu så är det ändå en aktuell marknad.