Visa ett inlägg
Oläst 2014-02-06, 13:51 #11
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av gildebrand Visa inlägg
På den tiden var vi ju "unga och dumma" och vårt avtal var ganska magert. Står ingenting om tvist med i offerten. Vad ska jag göra med den fakturan jag fått från kunden? Jag vet ju inte ens vem den är till; mitt handelsbolag eller mig själv (står ju båda på fakturan).

Såg nu dessutom att de hade satt 10 dagar som betalningsvillkor på fakturan, vansinnigt!
Om fakturan är riktad till fel orgnr så är den helt enkelt ogiltig i sig.

Man kan inte ställa ut en faktura till två olika personer.

Bestrid fakturan!

Jag fick en "okynnesfaktura" som hade skickats direkt till kronofogden utan att jag fick den först, men eftersom den var riktad till mig som privatperson kunde jag direkt bestrida den som ogiltig eftersom det var mitt bolag som hade ett avtal med det andra företaget. KFM avskrev ärendet med vändande post när jag la fram mina argument att den var riktad till fel person. Dessutom hade mitt företag ingen skuld genetmot det andra bolaget så det fanns heller ingen grund för fakturan på något sätt.

Det fanns likheter med ditt ärende att de var någon som fått för sig att man kan fakturera "för att man tycker att man har rätt att göra det", men det fanns ingen som helst saklig grund för det.

Senast redigerad av Conny Westh den 2014-02-06 klockan 14:00
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat