Visa ett inlägg
Oläst 2014-01-31, 01:10 #5
livsnjutares avatar
livsnjutare livsnjutare är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 41
livsnjutare livsnjutare är inte uppkopplad
Nykomling
livsnjutares avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av TradeDoubler Visa inlägg
Hej,

Den senaste veckan har vi hanterat en stor mängd returer från Nelly. Returerna avser både försäljning i december och januari. Antalet returer/returgraden har varit högre än vanligt eftersom många har skickat tillbaka julklappar under de senaste veckorna. Affiliatekanalen har lika stor andel returer som övriga försäljningskanaler hos Nelly.

Om du har frågor kring detta eller vill ha mer information om varför provision har dragits tillbaka från en specifik order så kontaka gärna vår publisher support på: [email protected]

Tack på förhand,
Publisher Support
Hej TradeDoubler,

Jag kan hålla med om att köp gjorde i december kan leda till en högre returgrad på grund av julklappsinköp, men nu talar vi enbart om köp gjorda från och med 1 januari 2014. Därmed handlar det inte om inköp av julklappar (sålänge vi inte talar om det ortodoxa julfirandet), utan köp under rean.

Motsvarar en högre reutrgrad 100% returer? Vi är nu fyra oberoende publishers som upplever samma sak, nämligen att samtliga sales för januari 2014, är 100% Denied (D) - alltså nekade. Det är just detta jag finner vara märkligt.

För december 2013 är endast 18,75% av mina sales nekade (notera att anledningen till en nekad sale kan beror på flera saker, så det handlar inte nödvändigtvis om enbart returer).

Om vi antar att de nekade sales:en för december 2013 endast beror på returer från felaktiga julklappsinköp, så är returgraden ändå "endast" 18,75%. Är det då inte märkligt att köp gjorda i januari 2014 ligger på 100%?

Antingen har Nelly.com otroligt dåliga produkter och enormt missnöjda kunder, eller så är det något som inte stämmer? Jag hade haft förståelse ifall en förhöjd returgrad innebar 50% returer, 60% returer eller till och med 90% returer - men 100% returer känns inte helt normalt och det är just därför jag ifrågasätter detta.

Framför allt tycker jag inte om att ni tar bort sales och lägger till dem utan att meddela oss publishers. Ifall det har skett ett tekniskt fel och om vissa sales har råkat hamna i fel segment, skulle vi publishers uppskatta ifall ni meddelar oss vad som sker med vårt TradeDoubler-konto och varför ni flyttar våra sales.

Jag hoppas att att jag har fel och att det ni säger stämmer, men jag ska fortsätta höra med fler publishers om hur situationer ser ut hos dem. Någon av oss måste ändå ha lyckats generera en nöjd kund!

Med vänlig hälsning,
Igor Pavlic
livsnjutare är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat