Citat:
Ursprungligen postat av robaino
Då borde man kanske undvika att blanda in politik i detta. När Aschberg mfl använder samma register klagar ingen. Märkligt! Låter man vissa grupper använda sig av samma databas och frossar i det överallt i media så kommer sånt här som ett brev på posten.
Tycker tvärt om att det just är vänstergrupper och deras "goda hat" som är bäst på att kartlägga meningsmotståndare och hänga ut folk.
|
Vet inte riktigt vad för register du talar om men det är naturligtvis en väsentlig skillnad mellan att använda domar i journalistiskt arbete och att hänga ut brottslingar på sin hemsida. Även om jag ofta är kritisk till hur Aftonbladet och Expressen (och övriga tidningar i allt högre utsträckning) arbetar så har de pressetiska regler att rätta sig efter.
Citat:
Jag känner mig mer otrygg i dag och litar inte ett skit på samhället längre. Samma gäller många av mina vänner. Vårt rättssystem verkar ibland ha fler likheter med Indien än ett så kallat civiliserat västland.
När jag var ung blev man inkallad till rektorn och socialen kom nästan och knacka på dörren om man hade en ryggtavla med AC/DC på sig. Det var tider det  i dag plockar dom knivar av ungar innan dom fyllt 10.
Finns ingen efterfrågan finns det heller ingen produkt kan vara värt att tänka på så jag är nog inte ensam om att vilja kolla upp vem jag har i min närhet.
|
Du och dina vänner borde nog titta lite mer på forskning och fakta än att låta er bli skrämda av skvallerpressen. Tror knappast särskilt många vill ha ett samhälle där socialen kommer hem för att man har en AC/DC-tröja på sig i skolan. Självklart man kan inte tillåta precis vad som helst bara för att det finns några människor som vill ha det...
Citat:
Hjälper mig att ta reda på om det bor en pedofil i min närhet. Mitt barn är viktigare än en pedofils integritet.
|
Inte för att du kan göra detta särskilt enkelt (eller billigt) med Lexbase idag men får jag fråga vad du hade tänkt göra ifall det finns en dömd pedofil i närheten? Det är bättre att du rustar ditt barn för att klara sig bra i världen på egen hand istället för att låta skvallerpressen skrämma upp dig. Man överför då lätt sin rädsla på barnen och går man runt och är rädd för det ena med det andra så får man inget särskilt roligt liv.