Visa ett inlägg
Oläst 2014-01-23, 14:41 #7
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2005
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar

Reg.datum: May 2005
darkzy,

De länkar som Google gillar är organiska länkar. Spontana länkar som inte är köpta eller placerade på sajter/bloggar ägda av ett SEO-företag, länknätverk osv osv.

Tittar man på svenska sfären så kan man lätt se att dessa typer av länkar kommer främst från bloggar.

Här handlar det om riktiga bloggar och inte fejkbloggar som nästan alla SEO-leverantörer använder till kunder. Bloggarna kan länka fritt hur de vill och om de vill.

Du länkar till en artikel gällande ett länknätverk - detta är inget länknätverk utan tvärtom riktiga bloggar.

Du länkar vidare till en artikel gällande att Google nu ser ner på gästbloggande för länkbygge. Detta är inte gästbloggande för länkbygge.

Visst kan man diskutera huruvida länkar som man får genom en bloggtävling helt följer Googles riktlinjer. Ska man helt följa Googles riktlinjer så kan du i stort sett inte skaffa en enda länk i syfta att ranka bättre.

Ska man lyckas med SEO måste man jobba med länkbygge. Jag vill nog säga att denna typ av länkbygge är på den positiva skalan jämfört med vad svenska SEO-bolag erbjuder idag.

Om jag kommer med en földfråga, vilken metod inom länkbygge använder ni som ni tycker är bättre och som funkar i Sverige? (Länkbete funkar inte i Sverige till 99%).

Studerar man länkprofiler på sajter som tidigare anlitat SEO-bolag så kan man se att det mesta är artificiella inlänkar. I många fall högrisklänkar från fejkbloggar.

Nu säger jag inte att man endast ska använda bloggtavlingen.se, det vore dumt. Nej dessa länkar ska vara en del av den stora mixen i länkprofilen.

Jag kommer själv använda bloggtavlingen.se både för egna sajter och kunder - absolut.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat