Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Du verkar inte riktigt ha förstått poängen så vi tar väl det hela en gång till. I det här fallet handlar det om enda sak - att ett sjukhus ska göra det som är bäst för sina patienter och ingenting annat. Det är deras uppgift och det är vi alla som betalar för att de ska utföra detta uppdrag. De flesta håller garanterat med mig i den frågan, i synnerhet inom vården. Överläkaren Karin Sparring Björkstén och professor emeritus Bengt Björkstén skrev exempelvis ett starkt kritiskt debattinlägg i SvD.
|
Är det någon som sagt något annat, men om lagen säger att det finns lagstöd för annat med så finns det inte så mycket att göra.
Och ja folket får det dom betalar för, halv sunkig vård med massa köer. Folk som vill ha riktig sjukvård går till privata sjukhus. Eller väljer andra länder.
Men i vilket fall tror jag inte deras PR jippon med tv serier påverkar själva vården så extremt mycket ändå.
Jag är inte intresserad alls av sådana serier, åt andra sidan skulle jag aldrig gått till public hospital ändå.
Vill man få förändring så lär det krävas en hel del lagändringar, och samtidigt slåss emot dom som vill ha den öppenheten eller serierna.
Vill man ha sin demokrati får man även acceptera att förlora delar av rättigheter i vissa områden eller saker som går emot sin egen vilja. Inte bara acceptera lagar och beslut när det passar sin egen smak.