Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Du har valt helt fel utgångspunkt om det är detta du vill diskutera. Läs vad JO och Socialstyrelsen har sagt. Återkom sen.
|
Kan du vara så snäll och länka till dessa då? Eller åtminstone ge ett referat av de viktigare synpunkterna?
Citat:
Jag vet fyra landsting som har tv-produktionsavtal. VGR, Östergötland, Kronoberg och Uppsala. Vilka har du pratat med?
|
Åtminstone ett av dessa ljuger uppenbarligen då. Vilka TV-produktioner handlar det om?
Citat:
Återigen fullt av faktafel. Det landstinget kategoriskt emotsatt sig är skadeståndet och det är i det ärendet de anser sig ha 100% rätt. Det andra har redan avhandlats av JO och Socialstyrelsen. Hur vore det om du faktiskt läste det jag har hänvisat till?
|
Varför går man då inte tydligt ut i media och ger sin bild av det som inte rör själva skadeståndet? Antingen så har man en fullkomligt inkompetent pressansvarig och saknar egen initiativförmåga eller så försvarar man tyst sitt agerande. Vad JO och Socialstyrelsen anser är en sak, vad sjukhusledningen och ansvariga i Uppsala läns landsting anser en annan. Det är det senare som är bekymret.
Citat:
Nej, samma lagar gäller. Har du missat tjafset om fotoförbud på vissa BB? Din liknelse är t.o.m. värre än de jag brukar använda mig av. Nästa anhalt nazi-jämförelser?
|
Jag talar inte om lagen här. Bara för att det är tillåtet att ljuga, vara otrogen och supa varje dag så behöver man inte göra det för den skull. Här handlar det om att sjukhuset och dess personal ska sätta sina patienters välmående i första rummet och visa hänsyn mot andra människor i utsatta situationer. Det är det sjukvård handlar om. Att försöka dra lagen till sin spets för att kunna visa upp sjukhuset i TV3 hör knappast dit. Det kan du knappast likställa med att privatpersoner filmar eller fotograferar sina egna barns födelse. Då börjar du snarare närma dig Patriks världsbild