Citat:
Ursprungligen postat av kippex
I det här fallet var det ganska uppenbart att han kände till vad han gjorde så inga varningsmeddelanden hade kunnat hjälpa till oavsett.
Jag tror det finns två olika fall av registranter som sitter på domäner innehållandes trademarkskyddade-termer. Den ena är sådana som registrerar domänerna för användande inom andra sektorer/varumärkesklasser och således skulle ignorera eventuella varningsmeddelanden. Den andra är sådana som registrerar domänerna för att inkräkta på nämnt varumärke och de ignorerar definitivt eventuella varningsmeddelanden.
Så vad skulle det lösa för problem? Jag tror det är väldigt få som "råkar" registrera domäner där de faktiskt inkräktar.
|
Det är idag ganska många ungdomar som registrerar domäner (oavsett om de sedan står på dem själva eller inte) och många av dessa har inte så bra koll på vad som gäller. Där tycker jag att de stora registrarerna (webbhotellen) bör ta ett större ansvar när det gäller att informera och utbilda. Det underlättar för dessa ungdomar (och något äldre nybörjare) i framtiden. Alla dessa domänreor lockar personer att registrera fler domäner av alla slag, inklusive sådana som innehåller varumärken.