Hej,
Fann denna äldre tråd. Så roligt att läsa genom dessa inlägg nu, några år efteråt.
Arbetet med Objektivguiden har rullat på bra. Kameror och nya objektiv tillkommer, såväl som nya artiklar och helt ny funktionalitet.
T ex så samarbetar jag med den svenska bildbyrån Hicpic (
www.hicpic.se) och kan med hjälp av dem dra ut unikt bildmaterial från vissa objektiv eller med vissa inställningar. Det ger ett väldigt mervärde.
En annan viktig funktion är att det nu också finns möjlighet att välja vilken kamera som helst, och vilket objektiv helst och sen matcha ihop dem med varandra för att se om de fungerar ihop. Perfekt för den fotograf som känner sig osäker på begagnatmarknaden osv.
Mycket tack vare WN och de olika trådar som jag genom åren deltagit i så har Objektivguiden vuxit sig stark och välkänd som sida. Är alla forumrävar evigt tacksam för den hjälp man har fått i olika frågor och det var även en medlem här på WN som kom på namnet på min engelska sida, Lensora. För det fick han en belöning =)
Har varit ganska inaktiv här på WN en längre tid men det är en fröjd att vara tillbaka och läsa i de många och långa trådar och sektioner som finns. Så mycket hjälpsamma individer och skön stämning. Tummen upp, och tack till alla för att ni finns.
Mvh
// Henrik J