Visa ett inlägg
Oläst 2014-01-09, 19:09 #3
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
Jag håller med dig och ser inte alls "premiumdomäner" som en lösning på någonting, eller att det skulle gynna någon alls.
Vill poängtera att jag tog upp några exempel på vad jag såg som "differentierad prissättning för .se-domäner" - därmed inte sagt att något av alternativen är bra eller dåliga. Ett fjärde alternativ jag kom på var - registrera 1 domännamn till ordinarie pris, eller registrera 2 stycken för priset av 1,5 domän (skulle kunna få registranter att "skyddregistrera" typos i större utsträckning..kanske).

Ja förnyelsegraden ökar markant såväl under år 2, men framförallt från år 3 och framåt som du skriver. Utmaningen ligger ju hos registrarerna och i att förmå kunderna/registranterna att börja använda domännamnen under 1:a året...
Eller Verisign's variant.. att kraftigt rabattera nyligen frisläppta domäner. Den subventionering ni erbjuder två månader per år till varje registrar skulle kunna gälla året om för domäner registrerade inom 24 timmar efter frisläppning. Skulle nog öka antalet "backorders" med några hundra procent och utöka .SE zonen med några 100k domäner på sikt

http://domainnamewire.com/2013/12/10...-domain-names/
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat