Visa ett inlägg
Oläst 2014-01-09, 18:37 #6
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Det blir väl nästintill omöjligt för .SE att nu i efterhand gå in och premiumklassificera vissa domäner och kräva högre förnyelseavgift för dessa.

Däremot gillar jag tanken på rabatt vid flerårsförnyelser. DOCK, är jag inte säker på att det långsiktigt skulle öka total intjäning för .SE, visst det skulle bli en spike vid införandeåret. Men de som är villiga att registrera en domän på flera år är väl oftast sånna som ändå har en väldigt hög förnyelsegrad? Minns inte siffrorna i huvet nu, men har för mig ni berättat att de domäner som vart registrerade i 3år+ har en våldsamt hög förnyelsegrad.
Jag håller med dig och ser inte alls "premiumdomäner" som en lösning på någonting, eller att det skulle gynna någon alls.
Vill poängtera att jag tog upp några exempel på vad jag såg som "differentierad prissättning för .se-domäner" - därmed inte sagt att något av alternativen är bra eller dåliga. Ett fjärde alternativ jag kom på var - registrera 1 domännamn till ordinarie pris, eller registrera 2 stycken för priset av 1,5 domän (skulle kunna få registranter att "skyddregistrera" typos i större utsträckning..kanske).

Ja förnyelsegraden ökar markant såväl under år 2, men framförallt från år 3 och framåt som du skriver. Utmaningen ligger ju hos registrarerna och i att förmå kunderna/registranterna att börja använda domännamnen under 1:a året...
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat