Citat:
Ursprungligen postat av KristianE
Ok, ja DDoS är ju tyvärr ett tråkigt inslag i vår vardag.
Dock fick kunden samma fel som jag redan igår förmiddag. Hur lång DDoS fick ni, egentligen?
|
Den var ganska kort, men vi har haft huvudsidan på ett provisoriskt system medan vi implementerade en hel del nya saker den sista tiden, det är mestadels därför. Sedan att tartareandesire inte var så nöjd när han testade för något år sedan kan jag mycket väl förstå, jag skulle själv inte vara riktigt nöjd.
Saken är att vi hinner inte prioritera den gamla hemsidan med dess funktioner när vi samtidigt vill implementera den nya hemsidan med kontrollpanel så fort som möjligt, där en mängd nya roliga funktionaliteter kommer!
Några som snabbt kan nämnas är att kunden vid inläggning av domänen direkt väljer apache eller lighttpd samt version av php. Andra är att man kommer kunna slå av och på modsecurity och varnish med omedelbar verkan för varje domän, samt man kommer direkt i kontrollpanelen kunna se vilka php-skript som exekverar för långsamt och själv direkt kunna beställa fler php-processer.
Själva serverplattformen som alltid har fungerat utmärkt vad gäller upptid och prestanda är relativt lika, och det mesta gäller en helt ny kontrollpanel med nya funktioner och vi beräknar inte få någon svår övergång som många andra webbhotell har haft. Jag återkommer gärna när vi har en beta version på kontrollpanel så alla som vill kan testa