Herregud vad illa. Det borde verkligen komma en lag som reglerar hur man hanterar lösenord och användaruppgifter och en fet vite för de som inte sköter det.
Citat:
Ursprungligen postat av ePay-SE
Först och främst kan jag meddela att vi håller på att programmera en ny version av betalningssystemet/admin gränssnittet, så du inte behöver fråga katten varje gång du ska logga in eller skapa ett nytt lösenord.
- Förmedlingen av lösenordet kommer även att ske på annan vis.
|
Det är en extremt klen ursäkt. Det här innebär att ni har hanterat lösenord på det här sättet i över 10 år utan att göra något åt det för än nu. Som betalningsleverantör finns det två saker som ska prioriteras före ALLT annat oavsett. Det är säkerhet och tillgänglighet/driftsäkerhet.
Är man seriös så finns det inte på kartan att hantera lösenord på det här sättet oavsett vad man tillhandahåller för typ av tjänst, och om är PSP är det många gånger värre.
Man kan ju inte undgå att ifrågasätta er kompetens när man ser sånt här och jag har förlorat allt förtroende för er. Jag kommer aldrig använda er eller rekommendera er till någon.