Visa ett inlägg
Oläst 2013-12-18, 09:28 #2
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av jeppjepp Visa inlägg
Har varit borta några dagar och upptäcker att min största sajt inte haft en besökare på de senaste 6 dagarna.. Upptäcker tillslut att Binero inte förlängt just den domänen trots att jag betalat fakturan en månad innan förfallodatumet gått ut.

De andra domänerna i samma faktura blev förlängda. Jag har både fått bekräftelse på mejl och i deras kontrollpanel att den fakturan är betald.

I deras kontrollpanel ser jag sedan att jag fått en till faktura med just den domänen som inte blivit förlängd. Jag betalar även den fakturan i all hast om att få upp sajten så fort som möjligt då supporten verkar ha sovmorgon. Nu har jag alltså betalat samma domän två gånger...

Ska bli intressant att se hur Binero löser detta. Vilken typ av ersättning jag får då jag gått miste om en hel del inkomst och besökare. Dessutom har jag betalat x2 för förlängning av samma domännamn.

Sajten är fortfarande inte uppe...

Återkommer här i tråden hur Binero löser denna miss.
Binero kommer bara kompensera med en ny domän till dig. Att du förlorar inkomst de har väl hänt, men samtidigt betalar du 100 kr om året för en domän så tyvärr finns de inte så mycket mer ersättning att hämta. Du får istället ta dig själv i kragen och flytta domänen till något annat ställe som du kan förlita dig på. Det är faktiskt inte OK att dom inte förnyar din domän om du har betalt för den i förtid innan fakturan gått ut.
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat