Personligen skulle jag bli mer rädd för FS-data än valfri molntjänst, men det beror på att jag fått en misstro till FS-data som ett företag som mer hör hemma i en banarepublik detta vid tillfällen där de själva vara antingen förbitalande eller tysta. Denna syn har ytterligare förstärkts i kontakt med andra där jag även har hört talas om betydligt värre fall av ignorans av kundintegritet än jag vetat om. Det har förvisso inte bevisats utan är såvitt jag vitt i begynnande eller ännu ej påbörjad fas av rättsprocess, men när mitt generella intryck är precis detsamma som påvisas av ryktena är det inte svårt att tro på dessa tills företaget i fråga visar på en annan attityd generellt.
Mer som svara på din fråga än att kommentera FS-data tror jag det är ytterst osannolikt att varken FS-data eller molnet spelar roll i ditt val. Även om du riktar dig till kunniga personer kollar de ytterst sällan upp det. Huvudsaken är att du har ett grönt certifikat och att du faktiskt är online - hela tiden! Sure, alla har downtime, men bygger du din infratstruktur utan SPOF så klarar du dig med väldigt bra uptime om du väljer flera zoner eller leverantörer i molnet istället för en liten svensk leverantör.
PS. Om du vill ha en definition av molnet, vilket är ett luddigt koncept - at best, så kan jag ge förklara mig. Men jag antog det framstod av sammanhanget