Visa ett inlägg
Oläst 2013-12-09, 11:55 #75
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Intressant artikel i GP:

http://www.gp.se/ekonomi/1.2201675-n...oin-i-goteborg

"Internet var också bara en fluga", säger caféägaren. Att jämföra internet med en valuta bland ett par hundra andra känns väl sisådär relevant För att en fluga ska bli annat än en fluga så krävs det ju att gemene man börjar använda det i stor utsträckning och jag tror aldrig det blir fallet med bitcoins. Varje person som investerar i valutan tar en ekonomisk risk och varför skulle majoriteten vilja göra detta när det fungerar precis lika bra, eller snarare bättre, att betala med den valuta vi redan har? För de allra flesta, utom kriminella, paranoida och de som lever i totalitära stater (där bitcoins ändå aldrig kommer tillåtas), så är eventuella "fördelar" inte intressanta.

Går det att betala med bitcoins offline annat än med mobilen? Willys och Hemköp har infört möjligheten att betala med mobilen i kassan men hur många gör detta? Jag har aldrig ens funderat på det och jag har inte en enda gång själv sett någon betala med mobilen i dessa butiker.

Visst kan det vara en kul PR-grej för de som är först ut men annars är den reella nyttan minimal, om ens existerande.