Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-30, 13:16 #56
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2006
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
Och det har dollarn? Sen man gick ifrån guldstandarden 1972 har sedelpressarna gått varma hos Federal Reserve. Finns ju ingen uppbacking med hjälp av guld länge, mer än kanske för en bråkdel av dagens fiatvalutor.
Ingen aning. Valutafrågor intresserar mig egentligen inte men nu ska det ju snackas om bitcoin på jobbet och typ överallt annars också. T.o.m. jag skriver ju om det. Att försöka förstå sig på hur allt hänger ihop tycker jag är svårt; råvarupriser, dollarn, euron & nu bitcoin? Vad jag förstår kan man knappt handla med bitcoins än. Det kan slå, javisst. Det kan också totalfloppa. Vi får se vad som händer.

Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
Amerikanska banker och finansmän är helt enkelt livrädda för att kryptovalutor kommer att lyckas. Därför måste de gå ut denna typen av angrepp.
Vad händer om bitcoins lyckas (och vad är definitionen av det)? De inom finansvärlden brukar hedga sig på olika sätt så tror du inte att de kommer agera om bitcoins vinner mark? Eller är det inte möjligt med bitcoins menar du? Det här är som du märker inte mitt område men jag lyssnar gärna om du orkar förklara.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat