Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Det går som sagt var alltid att flytta domänerna omedelbart om man så önskar. Det är ingenting en registrar kan avtala bort. Det går alltså utmärkt att registrera 100 domäner billigt i en kampanj hos valfri registrar och sedan flytta dessa till sin "vanliga" registrar. Tänker man bli kvar som kund så måste man naturligtvis vara medveten om villkor och priser oavsett om det gäller Loopia, Wk, City Network, Egensajt eller någon annan.
Jo, man får kritisera vilka företag man vill här på WN 
|
I en perfekt värld kommer alla ihåg att göra det. Men är någon här som jag - så köper jag en domän och tänker "jag har massor av tid och tar det senare". När det sedan smäller till, som mavraj säger, så är det extremt stor skillnad i hur registrarer agerar.
Låt mig ge lite kudos till vår konkurrent Binero. Jag reggade en gång en personligt konto hos dem. Jag glömde som mavraj att stänga ner kontot i tid och faktura gick ut. Binero hade säkert kunnat kalla på ett avtal för att tvinga mig att betala för ett år till. De var extremt kundvänliga i mailet till mig och sa enkelt - "Johan vi har strukit din faktura och stängt ner det - ha en bra dag". En sak vad som krävs av oss - en helt annan sak i hur vi alla väljer att agera där vi har valen själva. Vi på City, som Binero hade i fallet ovan, försöker ha en "avspänd" inställning och inser att verkligheten vi alla lever i idag kan vara krävande och vi gör alla misstag. Mitt råd kom lite av att alla agerar inte riktigt så - vilket kan sätta rätt många i klistret när olyckan är framme.