Citat:
Ursprungligen postat av Björklund
Vem har råd att vänta 4 timmar? Med supermicro har man alltid extra reservdelar eller servrar på lager.
Det har man råd med istället för att lägga pengar på serviceavtal...
|
Man har aldrig råd att vänta 4 timmar, men om man får problem med en större lagringslösning så är nog ytterst få som faktiskt har en reservutrustning stående.
Dessutom kan det ta betydligt längre tid att ersätta en trasslande utrustning än det gör att laga den och även om vi har väldigt duktiga tekniker så kan ett norrmalt svenskt webbhotell aldrig ha de tekniska resurserna och den tekniska kompetens som t.ex. Dell har och det är det man betalar för.
Fördelen med Dells mission criitical supportavtal är att den inte bara täcker utbyte av trasiga delar, utan ven ALLA problem i den utrustningen, även problem som inte alls har med trasiga delar att göra och även problem som orsakas misstag av användaren, därav de höga priserna och även nyttan.