Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-21, 09:00 #14
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av LoopiaAB Visa inlägg
Tack för feedbacken hittills.

Utveckla gärna er feedback. Vilka funktioner och arbetsmoment är de ni tycker är viktigast och hur ni önskar arbeta med dem?
De stora problemen är kopplade till det helt galna rutnätet, och att det är väldigt mycket döyta som inte används effektivt. Tyvärr verkar fokus ha legat på att bygga ett "modernt och snyggt" gränssnitt, och ingen fokus alls legat på att göra det praktiskt användarvänligt för kanske de lite mer avancerade användarna som har många domäner och jobbar i sitt Loopia-konto 5-10ggr/dag åt både sig själv och kunder genom åf-konto. Det ser modernare ut, ja, men det har också tappat en del struktur, överskådlighet, och hastighet.
  • 1/4 av övre delen tas upp av "ingenting", d.v.s. stora fluffiga knappar för att skapa e-post, köpa domäner osv.
  • 1/4 av ytan i sidled tas upp av en stor kolumn för support och "behöver du mer", helt värdelöst nyttjande som användes betydligt bättre av gamla sidomenyn så att man faktiskt kunde navigera sitt konto överskådligt
  • Att "tjänsterna" dyker upp som något slags rutnät är vansinne. Detta kan se bra ut på ett konto som har ett hostingpaket, 2-3 domäner och några e-postkonton. Men på mitt konto med 150+ domäner och allt möjligt så blir det 100% värdelöst. 2/3 av min skärmyta tas upp av blå ikoner som inte säger något alls, den enda nyttiga informationen i denna sektion är de små små domännamnen under de helt massiva blå ikonerna, och detta bör således presenteras som en lista och inte ett tokigt rutnät. Detta är ett praktexempel på när någon designer försöker krysta fram något nytänkande och kreativt, men den enkla lösningen att visa saker i en lista är ändå den bästa. Man försöker lösa ett problem som inte fanns.
  • Att ALLT blandas huller om buller är för mig väldigt irriterande. Jag vill klicka på domäner för att se domäner, konto för att ändra saker relaterat till mitt konto, e-post för attt.... ja ni förstår. Att bara slänga in allt i denna lista är ohanterligt och opedagogiskt. Det är helt olika produkter/tjänster/syften/ärenden och de bör separeras. Detta blir avsevärt mycket bättre när man byter till listvyn, att denna inte är standard är vansinne.
  • För de med många domäner på kontot så räcker inte ens nya listvyn till, då man måste hålla på och klicka fram "visa fler" hela tiden. Det är EXTREMT mycket krångligare nu att hitta ett domännamn bland 150+. Och ja jag vet att det finns en sökruta, men det finns också ett gränssnitt, och det gränssnittet är dåligt och det är detta jag diskuterar. Så svaret på dessa frågor får inte blir "men använd sökrutan" för då borde ni istället gjort hela kontrollpanelen som en stor jäkla sökruta.

Jag tror att det går att rädda detta gränssnitt, men då krävs några saker:
  • Gör något vettigt av sidofältet
  • Gör listvy till default, så fort man har mer än 2 olika produkter eller 5 olika aktiva "tjänster" så blir rutnätet det sämsta någonsin
  • Ge oss en enklare och tydlig vy för domännamn där vi kan se alla samtidigt, att hålla på och dutta fram "visa fler" är inte hanterbart
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat