Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-19, 19:34 #3
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av dahlberg Visa inlägg
Men behöver jag lägga till något i sekretessavtalet för att det ska vara giltigt eller räcker det att jag och underkonsulterna skriver ett likadant sekretessavtal som jag och kunden redan gjort?
Lägg till viten om du inte har gjort det redan t.ex. "Underkonsult blir vid brott mot sekretess skyldig att betala 100,000 kr i vite till Företaget". Det ska svida ordentligt för den som bryter någon del av avtalet. Se även till att inkludera en "kill fee" i ditt underkonsultavtal skulle han eller hon vilja dra sig ur. Det ska tydligt framgå under vilka förutsättningar som en underkonsult kan stoppa sina leveranser.

Jag har haft underkonsult en gång. Det gick åt skogen när hen inte kunde leverera. Det slutade med att jag förlorade hela affären. Kostsamt för mig och för underkonsulten. Då hade jag inget i avtalet om vad som skulle betalas i händelse av stopp i leverans. Idag har alla mina avtal (ömsesidig) kill fee och viten, eftersom risken att förlora pengar tenderar att göra att alla parter pressar sig lite extra skulle det gnissla i maskineriet
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat