Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-17, 13:43 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Om de inte har identitetshandlingar med sig så får du ansöka om asyl som vanligt där
denna information är tydlig och i samband med detta ansöka om PUT med ny identitet.
Vi ger ju ut nya personnummer varje dag så varför skulle detta vara ett problem?
Det är väldigt många av dessa som nekas asyl. Utan att kunna styrka sin identitet så är det en chansning som man kanske inte alltid är villig att ta när ens barns och familjemedlemmars liv står på spel; det kanske inte är så svårt att förstå till och med för de som röstar på SD (jag menar inte att du gör det)?

Citat:
Vad har våldtäkt och mord att göra med att vägra gratis sjukvård? Du brukar vara väldigt snabb
på att attackera folks konstiga jämförelser...
Det är ingen konstig jämförelse alls. Svenskar som begår mord och andra grova brott har redan tillgång till sjukvård. Varför skulle det vara ett värre brott att bara vistas i Sverige menar du? Om du vill dra en gräns så berätta gärna var du drar gränsen.

Citat:
Jag har inte skrattat åt FN? Jag har sagt att det är ett enda stort politiskt misslyckande.
De misslyckas i konflikt efter konflikt.
Vad skrattade du åt i så fall? Vilka organ har lyckats bättre i konflikter menar du? FN behöver förändras på vissa punkter för att bli effektivare, det är nog en åsikt många delar, men hur hade du tänkt dig att man ska lösa internationella konflikter utan en internationell samarbetsorganisation på högsta politiska nivå?

Citat:
Riskerar livet? Japp, jag tycker nog frivilligorganisationerna är bättre än FN på detta. FN sitter
i en hög skrapa (som håller på att renoveras ordentligt för våra medlemspengar just nu) på Manhattan
och diskuterar medans frivilligorganisationer som Röda Korset, Läkare Utan Gränser, etc,
faktiskt åker till krigshärdar för att hjälpa till.

FN på sin höjd levererar lite matsäckar till krigshärdarna med några WFP-anställda
på plats. Resten får frivilligorganisationerna (eller för Afrika, AU) sköta.
Utan FN:s assistans hade inte särskilt många av dessa frivilligorganisationer ens kunnat verka på plats i dessa regioner. När hundra NGO försöker arbeta för "sin sak" på en och samma plats så blir krävs det en samordning som FN ofta står för idag. FN hjälper dessutom till att organisera och motivera statligt stöd från olika länder såsom nu med katastrofen i Filippinerna. Frivilligorganisationer gör naturligtvis ett bra jobb också men utan ett fungerande samarbete på högsta politiska nivå så är deras arbete ofta dömt att försvåras eller misslyckas på förhand.