Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-13, 23:05 #4
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
En väsentlig andel av Sveriges befolkning anser att Sverigedemokraterna är rasister. Det anser inte de själva.
Och samma "väsentliga andel" anser att de inte fördomsfulla. Jag orkar inte ens le åt sånt längre... Jag har dock ingen koll på hur många SD-anhängare som är rasister då de är synnerligen underrepresenterade i min umgängeskrets så i teorin skulle påståendet om att alla SD-anhängare är rasister kunna vara sant. Dock håller jag det som osannolikt att alla är det.

Citat:
Så ska det naturligtvis inte vara. Flera år vet jag inte riktigt varifrån du fått dock. Migrationsverket har exempelvis som mål att fatta beslut om asyl inom tre månader. De flesta invandrare som kommer till Sverige nu är exempelvis från Syrien och de får nu per automatik permanent uppehållstillstånd.
Läst i artiklar, sett på tv och hört från ett par asylsökande som jag har träffat. Jag har ingen anledning att misstro detta då det poppar upp som fakta (enligt vad som sägs) i olika sammanhang och ingen bestrider detta - inte ens Migrationsverket.

Citat:
Problemet du tar upp är däremot inte isolerat till flyktingmottagande. Det är snarare så att staten ibland ställer orimliga krav på kommunerna samtidigt som kommunerna i vissa fall vägrar gå staten till mötes och man hamnar då ofta i situationer där två parter skyller på varandra. Jag skulle gärna se att man i princip helt avskaffar det kommunala självstyret (möjligtvis med undantag för vissa frågor), avskaffar landstingen och låter staten ta ansvar för hela den offentliga verksamheten.
Men det du säger visar ju faktiskt på att vi inte har en ordentligt genomförbar plan vilket var mitt argument. Ta fram en plan som går att genomföra och se till att alla är med på plan innan avspark.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat