Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-13, 14:14 #6
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Jag tycker inte den liknelsen fungerar riktigt. Fastighetsmarknaden är väldigt välfungerande marknad. Jag hade kunnat köpa liknelsen om ungefär 50% av alla lokaler i centrala Stockholm stod tomma på grund av att fastighetsägarna vill ha bättre betalt än vad marknaden är beredd att betala. De väntar då hellre på att det ska komma ett företag med en fet plånbok som kan betala bra än att hyra ut lokalen till det pris som marknaden sätter, dvs vad köparen är bredd att betala. Eftersom de vill ha mer betalat än vad köparna är beredda att betala så stor lokalen istället tom och är oanvänd. De kanske har en liten reklamskylt i skyltfönstret också för att göra parallell till alla dessa parkeringssidor.

Om det hade varit så tycker jag att det hade varit en bra liknelse, och då hade jag också velat göra något åt fastighetsmarknaden för att komma till rätta med problemen.
nu stämmer det som sagt inte att det är 50% som är parkerat utan mindre än 3% enligt IIS statistik.

Och visst står det tomma lokaler i city som inte hittat rätt hyresvärd ännu, det är en hel rad med lokaler utanför mitt fönster, om man nu skall göra en sådan jämförelse.

Senast redigerad av MRDJ den 2013-11-13 klockan 14:17
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat