Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-13, 13:01 #9
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Har inte du nu ungefär samma ensidiga syn på frågan som de du kritiserar? Vilka menar du "driver antirasismfrågan"? AFA? Kommentarproffsen på Aftonbladet.se? Några tonåringar som precis lärt sig DDoS:a? Hur många lyssnar på dessa tror du? Jag skulle nog ändå vilja påstå att samtliga politiska partier och flertalet stora organisationer och mediabolag i Norden är de som åtminstone mer offentligt är drivande i "antirasismfrågan". Du hittar nog inte många seriösa debattörer där som anser att man är rasist ifall man är emot fri invandring.
Vissa journalister (som de gärna kallar sig) och en del politiska organisationer är de jag avser. Vad de kallar sig fluktuerar.
Ensidig? Jag är öppen för diskussion, det är knappast de personer och organisationer jag avser. Jag är dessutom av den åsikten att nästan alla argument har sin logiska grund men att det som behövs är att man väger dem tillsammans vilket de inte klarar av att göra då de vill utesluta alla argument och fakta som de inte tycker om. Oavsett dess bärighet. Vem avgör vilken som är en seriös debattör? Rasistkortet spelas av ganska många, se bara på de "seriösa" debattprogrammen och de som skriver krönikor i riksmedia. De finns där med.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Sen är väl det du kallar för "ett vettigt mottagande" alltid relativt. Jämfört med de allra flesta länder i Europa och världen så är mottagandet i Sverige fortfarande mycket bra. Jämfört med exempelvis situationen i Syrien så är det väl till och med en förbättring att komma till Afghanistan idag.
Jag anser inte att det är vettigt att ta emot personer och sen låta dem leva i ovisshet i flera år. Dessutom så när det gäller barn så får kommunerna som bäst ett par månader på sig att ordna med skolgång åt barn som utöver språkförbistringar också behöver extra stöd. Som exempel fick en kommun 5 veckor på sig att utöka sina skolplatser med 60% - helt omöjligt. Hur bra är det då? Inte alls för någon. Sånt här måste finnas på plats, det duger inte att frakta runt flyktingar baserat utifrån vem som kan erbjuda billigaste boendet som det görs till en del idag. Det är inte vettigt.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat