Det var inte du som gav offert utan Anneli. Det var ingen hel site utan ett mindre jobb.
Jag gissar att det är just därför vi fick en sådan offert, det var för litet för att vara intressant för er och ni satte ert pris helt enkelt enligt den normala tariffen på 35.000 - 40.000, även om nu jobbet var avsevärt mycket mindre.
Nej, ni skickade inte nån offert med 4000 i timpris, men omfattningen på jobbet gjorde att 6 av de 7 företagens uppskattning blev 10 - 15 timmar, ni var det 7e företaget. 10 - 15 timmar ger ju ett timpris på 4000 kronor ca. Sen kanske ni har ett annat timpris, det hoppas jag, men fakta är att 6 av 7 gav ett visst antal timmar och då utgår jag från att majoriteten vet vad de pratar om.
Det framgår som om jag/mitt företag är snålt och bara vill betala lite för jobb gjorda. Så är det långt ifrån. Vi kan inte anlita dussin-designers eftersom det i så fall inte skulle motsvara vår egen nivå. Men priset vi fick för detta projekt, som dessutom var ett jobb vi gjorde som goodwill för en social organisation, har fått oss att utesluta er från potentiella designers. Det hade varit bättre om ni direkt bara tackat nej
Det är trist att det blev så, för ni är verkligen duktiga
Citat:
Ursprungligen postat av fabian
Tack ztream, Julianwb och tartareandesire! Skall framföra detta till Max och Hampus!
Titusbramble, jag vet inte vad det är för projekt det gäller, men vi har aldrig övervägt att ta ett jobb på 10-12 timmar. För mycket tid går åt för att styra upp ett sådant projekt för att det skall vara värt att ta det. Vi riktar in oss på större mer långsiktiga projekt.
Vi gör inte anpassningar av befintliga teman eller liknande utan bygger unik design från grunden. Jag har aldrig skickat en offert med ett timpris på 4000 kronor, men jag har berättat att man bör räkna med en minimumbudget på minst 35-40 tusen kronor för en enklare hemsida, kanske har det blivit någon form av missförstånd?
Vi gör ruskigt bra saker, och det tar vi betalt för. Dock inga fantasipriser.
|