Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-13, 12:05 #10
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Problemet med de som driver antirasismfrågan är att de är lika dåliga på att lyssna på argument som SMR t.ex.

En enkel fråga som att "Tycker du att det är ok att ta in fler invandrare när vi inte ens kan ge de vi redan har ett vettigt mottagande?" får dem att gå i spinn och vräka ur sig svar i stil med "Du är rasist!" osv.

DDOS:a alla extremsajter så kanske andra slipper en del DDOS.

Suck.. Nej jag är inte allvarlig men jag är bra trött på både DDOS och extremister.
Har inte du nu ungefär samma ensidiga syn på frågan som de du kritiserar? Vilka menar du "driver antirasismfrågan"? AFA? Kommentarproffsen på Aftonbladet.se? Några tonåringar som precis lärt sig DDoS:a? Hur många lyssnar på dessa tror du? Jag skulle nog ändå vilja påstå att samtliga politiska partier och flertalet stora organisationer och mediabolag i Norden är de som åtminstone mer offentligt är drivande i "antirasismfrågan". Du hittar nog inte många seriösa debattörer där som anser att man är rasist ifall man är emot fri invandring.

Sen är väl det du kallar för "ett vettigt mottagande" alltid relativt. Jämfört med de allra flesta länder i Europa och världen så är mottagandet i Sverige fortfarande mycket bra. Jämfört med exempelvis situationen i Syrien så är det väl till och med en förbättring att komma till Afghanistan idag.