Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-11, 21:02 #8
leonards avatar
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2013
leonard leonard är inte uppkopplad
Medlem
leonards avatar

Reg.datum: Mar 2013
Citat:
Ursprungligen postat av ztream Visa inlägg
Fast det där är ju inte 2500 att betala utan 2926?
Använde 2500 som ett exempel först bara för att det skall vara jämna summor och lättare att förklara.

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Moms är endast gratis slavarbete åt staten, du får aldrig räkna moms som en intäkt på något sätt.

Momsen du drar av för inköp av saker har du redan betalat till företaget du köpt saker ifrån.

Simpelt räknat så kan du använda det du har på kontot / 1.25 för lön, då väldigt enkelt förenklat.
Nej så långt har jag förstått det. Men jag trodde att den moms jag betalat på varor, tjänster och dylikt skulle jag få tillbaka i en klumpsumma från SKV (ungefär som man får med skatteåterbäringen). Nu blev dock så istället att den momsen jag var betalskyldig till skatteverket blev lite mindre, för på deras hemsida så tog dom den momsen minus min ingående moms. Så jag behövde betala in 600 kronor mindre.

Men men, orkar inte engagera mig i frågan då jag aldrig kommer förstå den. Så jag rör inte pengarna på företagskontot helt enkelt, blir enklast så. Aldrig gjort hittills och kommer fortsätta så tills jag betalat alla skatter, moms och egentligen allt.

Senast redigerad av leonard den 2013-11-11 klockan 21:06
leonard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat