Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-08, 18:08 #23
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Det var en usel liknelse, sämre än de jag brukar använda mig av för att provocera och det säger en hel del.
1. Mycket snack och liten verkstad gäller i de allra flesta fall
2. Du måste ha väldigt lite nöjda kunder om en sån här kund får dig att vika dig
3. Jag som trevlig och sansad kund skulle alltså få sämre service hos dig än om jag betedde mig som skit. Jag handlar inte på såna ställen och det stämmer på alla jag känner. Vad förlorar du mest på?
Och jag tror det är din läsförståelse som brister.

1. Ja, det stämmer oftast. So what? Har du tillräckligt många som hotar med detta så är det ett visst antal som kommer genomföra det. Därför vill man minimera antalet.
2. Du har ingen aning om vare sig min verksamhet eller vilka situationer som jag pratar om. Antingen misstolkar du detta med flit eller så är du uppenbart korkad.
3. Nej, du får inte bättre service om du uppträder som skit, du får en saklig tillrättavisning, vilken vi handlar i enlighet med. DOCK finns det situationer då det är bättre att hitta en gemensam lösning där båda blir nöjda än att man alltid låter principerna gå först. Allt är inte svart eller vitt, det borde du vara medveten om om du har någon erfarenhet av kundkontakter. Du handlar inte på "sådana ställen", och hur vet du vilka ställen som alltid är griniga kunder till lags? För övrigt har jag aldrig sagt att vi generellt skulle agera så, så släng det inte på mig!

Senast redigerad av dannel77 den 2013-11-08 klockan 18:12
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat