Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-08, 08:49 #9
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
@ Ingo varför drogs betalningen tillbaka? Var det paypal?

Hade en kompis som blev av med över 100 websidor hos hostgator för att han var på semester och några dagar sen med betalningen. Kostade honom oerhört mycket i förlorade intäkter och han hade inte backup på alla sidor. Tycker det är fel att stänga ner konton sådär, man borde bara få betala förseningsavgifter, kontot borde bara stängas efter 2-3 månader då betalning inte skett. Kostar inte mycket för hosten att bara ha sidorna kvar lite extra.

Har du någon lösning mot att sidor raderas från en server?

Kanske att man har 2 olika hosting med exakt samme innehåll? Att man kan bara ändra domän DNS när/om ena servern går ner?

Vore bra med en lösning till det då man inte orkar ta backup hela tiden på hemsidorna.
Vad gäller Paypal så är det fortfarande under utredning kring varför man drog tillbaka pengarna vilket innebar att webbhotellet stängde utan förvarning, jag kunde med andra ord inte agera på något annat sätt. Sedan tycker jag att det är mer praktiskt att betala via faktura och i andra hand via kort. Men det är väl hur mycket man litar på Paypal eller ej.

Gällande backup så beror det lite i vilken bransch man är i men jag skulle rekommendera en backup av ett webhotell, iallafall en sida där man kan informera sina besökare vad som händer. En sak isåfall att tänka på om man har en "Känslig" domän är att placera den på ett fristående webhotell där man enbart har ett domän konto, för att på så sätt snabbt peka om den.
........................................

Något som jag påtalade för Fredrik på Crystone igår var den ej korrekta informationen, denna information skulle tas bort
"Svensk support
Du får hjälp med vad som helst, när som helst."

Tänkte bara ta upp en annan sak samtidigt och det är kring deras information om vunna priser, Award Winning host och klickar man sig vidare kan man läsa följande text:
"Prisvinnande webbhotell
Sedan 1998 har vi samlat på oss några av industrins mest prestigefyllda pris - vissa från redaktörer av framstående tidningar, andra av deras läsare. Vi är stolta att då och då få omnämningar som "Best in Test", "Outstanding", "Editors Choice" och "Best Overall Webhost".

Jag har då dels gått in på https://www.servage.net/blog/ för att sökt information kring deras vinnande och dels via Google som pekar mig vidare till Wikipedia som ger mig följande information:
Award Nominations
2010 XBIZ Award Nominee: Web Host of the Year

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Servage_Hosting

Man har alltså blivit NOMINERAD av Xbiz som bästa webb hotellet, något mer hittar jag inte.

Men det finns säkert svar på varför det är så, vem vet ;-)
..................................................

Men som sagt nu ser jag fram emot att testa Crystone...

Senast redigerad av Ingo den 2013-11-08 klockan 10:23
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat