Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-08, 01:43 #2
norge007 norge007 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2013
norge007 norge007 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2013
Jag får lite frågor per PM om detta. Tänkte det kunne vara ok med at legga ut nogra av dom med svar har:

FRÅGA: Vem kommer att äga dessa domäner? (kommer alla vara på ditt konto eller?)
SVAR: Det är vel det enklaste. Om man gjör detta för svårt kommer man aldri igång. Men jag är en bra kille som inte kommer lura nogon :-) Ni kan ju få min privata adress, så om nogon kjänner seg lurad så vet ni ju var jag bor :-)

FRÅGA: Kommer de att uppdateras bara med svenska och norska texter eller är engelska oxå aktuellt?
SVAR: Har erfarenhet med at ha båda norska och engelska texter på high-PR domains. Inga problem bara on-site seo'n er bra. Så ja. Svenska, norska och engelska.

FRÅGA: Några speciella niches du är interesserad av eller så köper "vi" domäner som har starkt PR utan att vi bryr oss om niches?
SVAR: Starkt PR. Bygger upp generella sites med kategorier. Men inget adult innhold!
Man kan tappa lite PR (PR, "Page Rank" är Googles product, så Google kan nedjustera PR om dom vil) när man gjør så här, men PA och DA (Moz's product) vil fortfarande visa at domänen er riktigt starka. Så man ska inte freaka ut om PR börjar sjunka. Länkarna vil fortfarande vare veldigt veldigt bra.

ANNAT:
Planen är at kjöpe ett nytt domän hvarje månad. Men man kan hoppe av karusellen när man själv vil. Och man vil fortfarande vara med och "äga" (tillåtelse at posta texter på) domänerna man har varit med på at group buy'a. Länkarna bliver altså inte borttagna om man inte vil vare med på nästa group buy.

Eierskapet blir inte som sagt inte regulert juridisk med advokater och liknande. Detta blir en "gentlemans agreement" mellan deltagarna i en theight liten grupp, 10-15 stk. Och vi gjör så lite byrokrati som möyligt.

Jag tänker at vi skulle gjöra eierskapet så lett som möyligt. Har du varit med på enn group buy på et doman, så kan du få posta texter där. Punktum. Hur många varje person kan posta har jag inte tatt stellning til endu, men jag ser inga problem med at alle bidrar med så mycke texter dom vil själva. Men det ska självklart inte vara spam-texter på dessa domäner.
norge007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat