Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-07, 15:13 #16
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Om du läser mitt andra inlägg så ser du att det jag syftar på är att jag tycker det är konstigt att det är såsakerna som de här som får de stora rubrikerna och mycket mer mediebevakning än de fall där miljontals kronor slumpas bort år efter år.

Ska man hårdra det så har väl en betydande del av alla medborgare någon försökt göra något tvivelaktigt avdrag i sin deklaration någon gång, speciellt alla småföretagare. Det är det ju ingen som blir hängd för så länge det inte är en politiker.
Handlar det om stora pengar blir det bara större rubriker i fler tidningar, det ignoreras knappast av media då heller? Om du inte syftar på liknande händelser så blir det ju som att jämföra äpplen och päron, det vill säga ganska meningslöst.

Man förväntar sig sedan naturligtvis olika saker av olika personer. En högre politiker eller en chefsläkare har exempelvis ett betydligt större ansvar i sitt arbete än vad kassörskan på ICA eller en vanlig Wordpress-konsult har. Vissa personer måste man kunna lita på helt enkelt, annars fungerar de inte i sin yrkesroll, precis som vissa personer inte fungerar i ett förhållande. Det finns en anledning till att det heter förtroendevald

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-07 klockan 15:16
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat