Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Jag tror vi kan låta patrikweb fortsätta sköta sina juvenila provokationsmonologer utan inblandning från oss andra, det gör han så bra på egen hand
Det där är ju en väldigt märklig inställning. Bara för att det inte handlar om miljonbelopp så ska man strunta i det? Det kostar betydligt mer att utreda ett mordfall också än vad staten "tjänar" på det hela. Man kan inte alltid tänka på det sättet när det handlar om brottsbekämpning och offentlig verksamhet helt enkelt, det handlar om så mycket mer än det enskilda ärendet. Att höga chefer i kommunen spenderar skattepengar på sprit är ingen liten sak, det är snarare ytterligare ett tecken på en osund kultur inom Sveriges näst största kommun där omfattande korruption nyligen förekommit. I det sammanhanget är det inte märkligt att även mindre summor blir en "stor grej" i media.
|
Om du läser mitt andra inlägg så ser du att det jag syftar på är att jag tycker det är konstigt att det är såsakerna som de här som får de stora rubrikerna och mycket mer mediebevakning än de fall där miljontals kronor slumpas bort år efter år.
Ska man hårdra det så har väl en betydande del av alla medborgare någon försökt göra något tvivelaktigt avdrag i sin deklaration någon gång, speciellt alla småföretagare. Det är det ju ingen som blir hängd för så länge det inte är en politiker.