Citat:
Ursprungligen postat av lyftkran
Tänkte berätta vad som hänt sen sist, kanske nån som är intresserad?
Så jag skickade in mitt svar till sökande och wipo, ett svar som för mig tog en massa energi och tid att skriva samt översätta.
Skickade in det i onsdags, igår torsdag frågar sökande wipo om det är ok att wipo eventuellt avbryter tvisten OM sökande och jag kommer överens.
De svarar att det inte är försent att "ta tillbaka" tvisten, och att de då bara behöver betala 500 dollar (istället för 1500 dollar).
Sökande erbjuder mig därefter en "settlement" på tvåtusen dollar. De får domänen och jag får pengar. Det har jag tackat nej till, jag vill ju behålla domänen och utveckla den.
Alltså brukar det gå till så här? Nån som har erfarenhet?
|
Absolut inte ovanligt, varken i domäntvister eller annat immaterialrättsrelaterat, jag har förlikat några gånger själv bara för att man inte kännt sig säker på utfallet eller orkat driva en tvist.
Det är väl bara sätta ett värde på domänen och försöka bedöma sannolikheten att du vinner tvisten, även om du säger dig vilja utveckla den så har domänen precis som alla andra tillgångar ett värde idag. (För dig kan det ju då vara väldigt högt eftersom du tänkt utveckla siten). Emotionellt värde på låtsäga $10,000 och sen tror du det är 80% att du vinner tvisten - $8,000...
$2000 låter dock som ett lowball offer och mer som att de insett att de inte kommer vinna tvisten. Låt mig gissa att de använder något ombud som NetNames, MarkMonitor eller liknande, meningslöst att förhandla med dessa lowballers...