Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Håller med om att man inte behöver utgå från varumärken, men LL under .nu har samma förutsättningar att användas som LL under .se anser jag - så jag förstår inte riktigt hur du menar - dina exempel med "Miljöpartiet" och "Ernst & Young", skulle jag däremot hävda är just akronymer av varumärken.. eller missförstår jag dina exempel nu?
|
Skillnaden är att tidigare exempel, H&M, har rebrandat hela sitt varumärke till sitt "tidigare" akronym och då förefaller ju
www.hm.se som ett
måste då det de facto är varumärket. Däremot är ju fallen
www.mp.se &
www.ey.se bara "domain shorteners" där de fortfarande har kvar de huvudsakliga varumärkena "Miljöpartiet" och "Ernst & Young".
Personligen tror jag alltid primary ccTLD akronymet kommer vara 100ggr starkare än LL.nu. Däremot finns det ju många fall där bolag har samma akronym, då är säkert folk villiga att betala upp för .NU-varianten.
Finns många roliga exempel på upptagna akronymdomäner, Annika Falkengren's lilla bank är min favorit (
www.seb.com)