Nykomling
|
|
Reg.datum: Oct 2013
|
|
Nykomling
Reg.datum: Oct 2013
|
Okej tack för synpunkter och kommentarer. För all del kan man tänka sig ett sådant system med en gratisdel av spelet och en exklusiv del som man måste betala för. Till exempel en gratisdel där man spelar sitt land i ett vakuum, medan om man betalar så kan man spela flera länder mot varandra. Men det krävs att det ska vara väldigt proffsigt om man kan få folk att betala för det. Jag har annars min utgångspunkt i gratisspel, dels en ideellt driven rollspelssida där jag var admin, dels Nationstates.net som också är gratis. Grejen med Nationstates är att det är oerhört simpelt men att det ger utlopp för folks politiska fantasi, plus att det finns forum att rollspela och diskutera i, vilket gör att många stannar kvar. Det är den typen av miljö jag vill skapa, om än lite mer avancerad, och om det går att tjäna pengar på så vore det förstås ett plus men hittills är det något som har känts lite avlägset. I vilket fall så blir det en senare fråga.
Nu verkar det kanske som att jag klarar mig på egen hand i alla fall. Har hittat en person som är villig att lära mig koda. Om någon ändå skulle vara intresserad kan den ju pm:a.
|