Visa ett inlägg
Oläst 2013-10-26, 16:47 #9
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av eldcancer Visa inlägg
Ehm... läs första inlägget så ser du att jag skriver "grundläggande html" också. Men jag borde kanske vara lite tydligare med detta, jag syftar alltså på själva stommen/skelettet, inklusive positionering, så även delvis css.

Jag har i alla fall svårt att se hur det skulle gå att tjäna pengar på den här typen av spel. Som det ser ut nu så tror jag att det skulle vara ett spel som de flesta leker runt med i ett par månader eller så innan de tröttnar. Tror absolut att en mindre grupp skulle kunna fastna för spelet men sällan att de skulle vara redo att betala för det. Reklam skulle kunna vara ett annat alternativ, men vad jag förstår så ger det inte särskilt mycket, plus att jag själv hatar det. Det enda jag egentligen tror på är att sätta upp en donationsbox på sidan, men även det vore nog en marginell inkomstkälla.

Tror ändå att det skulle kunna bli ett relativt stort spel med avseende på genomströmning.
Se på det svenska företaget Mohjang de omsätter 1,5 Miljader kronor på ett år.... Så visst går det att få intäkter på spel.

Du behöver satsa all din mentala energi på att skapa ett spelkoncept som trollbinder användaren/spelaren. Beskriv ditt koncept i texter och rita skisser för hand hur du tänker dig scenariot. Har du idéerna och förmågan att dokumentera och leda ett team som förverkligar detta så behöver du inte kunna programmera själv, det är viktigt att du fokuserar på det du är bra på och låter andra göra det de är bättre på.

Se till att ha en enklare gratis första nivå så spelarna kan köra spelet gratis och bli trollbundna. Sen har du ytterligare nivåer som man måste betala en slant varje månad för att vara med i. Kanske 99 eller 199 kr/månad.

Jag tror du får svårt att locka till dig utvecklare som är A-spelare om du inte har ambitionen och motivationen själv att skapa ett framgångsrikt koncept. Men har du själv motivationen och ambitionen så är det din kreativitet och fantasi som sätter gränserna hur långt du kan nå.

Senast redigerad av Conny Westh den 2013-10-26 klockan 16:51
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat